CAM programiranje komponenti bicikla s hyperMILL-om
Kettenreaktion Bikes je njemačka tvrtka koja proizvodi lagane, visokotehnološke i potpuno prilagođene okvire od nehrđajućeg čelika za gravel bicikle. Osim toga, oni također proizvode neke mljevene komponente bicikala kao što su nosači upravljača i mjenjača, kućišta donjih nosača, lančanici i diskovi kočnica. Za glodanje koriste 5-osne strojeve i Hyper MILL CAD/CAM softver tvrtke Open Mind Technologies .
NISU LI OKVIRI OD NEHRĐAJUĆEG ČELIKA TEŠKI?
"Ne, uopće. Postoji uvjerenje da su čelični okviri teški, što je netočno. Okvir od nehrđajućeg čelika za trkaći ili gravel bicikl težak je 8 do 9 kilograma i također apsorbira vibracije bolje od karbonskog okvira. Ovo je vrlo važno za ambiciozne rekreativce koji puno vremena provode na biciklu.”
Marc Gölz je stručnjak kada su u pitanju bicikli. Već tijekom svoje profesionalne karijere dugo je sanjao o dizajnu i izradi vlastitog bicikla. Povezao se sa svojim prijateljem i biciklističkim kolegom Marcom Schneiderom, koji je vlasnik i direktor male tvrtke Precimo GmbH. Potonji je specijaliziran za visokoprecizno glodanje složenih komponenti od aluminija i raznih vrsta čelika. U te svrhe koriste jednu 3-osnu i dvije 5-osne glodalice te hyper MILL za CAM programiranje.
Marc Schneider kaže: “Vjerujem da je hyper MILL najbolji softver za 5-osno glodanje. Modul MAXX Machining omogućio nam je da ubrzamo operacije grube obrade i da možemo iskoristiti cijelu duljinu oštrice alata. Osim toga , tehnologija “Feature & Macro” pomogla nam je uvelike smanjiti vrijeme CAM programiranja. Posljednje, ali ne manje važno, funkcija “Meko preklapanje” uvelike je poboljšala kvalitetu površine u prijelaznim područjima.”
„Postoji nekoliko razloga zašto smo odlučili razviti visokokvalitetni gravel bicikl s čeličnim okvirom. Kao prvo, nehrđajući čelik dobiva sve više obožavatelja u svijetu biciklizma. To je djelomično zbog retro trenda, jer su svi vrhunski vozači na Tour de France vozili bicikle s okvirima od nehrđajućeg čelika. Trajnost također igra važnu ulogu, budući da je čelične dijelove prilično lako mijenjati, popraviti i reciklirati. Osim toga, moderne proizvodne tehnike daju nam više mogućnosti nego što bismo imali prije 25 godina kada je u pitanju dizajn kotača od nehrđajućeg čelika.”
OKVIRI KOTAČA S KOMPONENTAMA PROGRAMIRANI SU U hyperMILLU
Ove godine, Kettenreaktion Bikes lansirat će više od 20 prilagođeno razvijenih i izrađenih bicikala kako bi zadovoljili potrebe svojih kupaca. Osnivači ističu da njihova tvrtka 95 posto svih poluproizvoda i komponenti nabavlja iz Njemačke i Italije. U suradnji s tvrtkom Precima sami izrađuju što više dijelova od nehrđajućeg čelika i aluminija. S obzirom na trenutne probleme s opskrbom, uvjereni su da su na dobrom putu.
Prototip za prvi bicikl u Kettenreaktion Bikes je već neko vrijeme gotov. Tu je i gravel bicikl koji je posebno izrađen za Marca Gölza. Trenutno ga testira i ovaj bivši profesionalni brdski biciklist. Kaže da mu se jako sviđa okvir od nehrđajućeg čelika. U ovom potpuno krutom biciklu čelik apsorbira sve vibracije, što je posebno korisno za kralježnicu.
Duljina cijevi se podešava prema duljini nogu i ruku biciklista, položaju itd. Kod karbonskih bicikala to nije moguće jer je okvir uvijek izrađen u fiksnim oblicima. Komponente kao što je držač za upravljač prilično je teško proizvesti. Proizveden je na Hermle C 22, visokoučinkovitom 5-osnom stroju. NC program je naravno napravljen s hyper MILL CAM softverom.
Ostale komponente razvijene u Kettenreaktion Bikes i mljevene u Precimu uključuju kućišta donjih nosača, ručice, stezaljke sjedala, lančanike i kočione diskove. Marc Schneider ističe da je sve dijelove dizajnirala sama tvrtka te da se ne lijevaju, već glodaju iz blankova. hyper MILL omogućuje pojedinačno definiranje svake putanje glodanja. Iz toga je nastala posebna usluga – mogu ugravirati potpis kupca na ručku.
Sve to znači da se Kettenreaktion komponente ne mogu kopirati ni u jednoj garažnoj radionici. Ovo je vrlo važno Gölzu i Schneideru jer planiraju prodavati komponente koje se mogu koristiti na većini šljunčanih, brdskih, trkaćih i drugih bicikala kao samostalne dijelove. Kupci ih zatim mogu koristiti za nadogradnju i prilagodbu svojih trenutnih bicikala.